tag:blogger.com,1999:blog-3630138806430450822.post4598356320749219672..comments2018-04-03T01:08:21.015-07:00Comments on outoja autoja: Roverin turbiinitJanihttp://www.blogger.com/profile/18106273427322232054noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3630138806430450822.post-65497448668991422622016-01-08T02:55:19.794-08:002016-01-08T02:55:19.794-08:00Kiitoksia kommentista! Tuo jousitushommeli pitikin...Kiitoksia kommentista! Tuo jousitushommeli pitikin mainita, mutta jätin pois kun tekstistä tuli niin pitkä. Hyvä kun tuli näin esille.Janihttps://www.blogger.com/profile/18106273427322232054noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3630138806430450822.post-66839564361666375532016-01-02T08:11:48.266-08:002016-01-02T08:11:48.266-08:00Joku Roverin kaasuturbiiniautoista kävi tiettäväst...Joku Roverin kaasuturbiiniautoista kävi tiettävästi Suomessakin näytteillä eri paikkakunnilla 50-luvulla, aikaisen kertomana olen tämän kuullut. En nyt muista löytyisikö omista arkistoista mitään kirjallista faktaa asiasta ja ajankohdasta.<br />P6-Roveriin periytyi tuosta T4:sta yksi erikoisuus: vaakatasossa olevat kierrejouset. Kaasuturbiinimallin tilankäytön vuoksi oli konstruoitu erikoinen etujousitus joka sitten jäi tuotantomalliin, vaikka siihen tulikin tavanomainen moottori. Jousi on lokasuojan yläosan sisällä rintapellistä eteenpäin.<br />Panuhttps://www.blogger.com/profile/10549099635364434160noreply@blogger.com